torsdag 28 maj 2009

27 maj

Vi var lite förvånade när väckarklockan ringde tjugo i åtta... å Molly låg fortfarande nöjd jämte mig! Gött med lite sovmorgon, ja för min del iaf;) Idag har vi varit i Skene med A och hälsat på farmor under fm, Molly var nöjdare idag. Kanske inte så konstigt, hon lade ett rejält lass på toan innan vi åkte å sen ytterligare ett när vi var i Skene:) Vi köpte wienerkammar fyllda mandelmassa, mums.. bra att farmor får i sig nåt. Jag drack kaffe för första gången sen länge... Kan hålla mig till te faktiskt. På väg hem kikade vi förbi Visko när vi ändå var i närheten, det blev ett par converse till mig, röda:) Likadana som Molly och A har!! Jag skjutsade A till Volvo där vi lämnat den andra bilen å åkte vidare till lasarettet, hade tänkt hälsa på jobbet flera gåner innan men idag fick det bli av. Vi gick till Karins hembageri och köpte fikabröd och sen köpte jag lunch med mig innan vi gick upp. Molly var blyg de första 20 minutrarna men sen blev hon världsvan å gick från famn till famn och charmade de flesta. Jag passade på att kolla lösenord och inloggningar så jag kommer ihåg dem när jag börjar... Innan vi åkte hem så stannade vi till vid lasarettskiosken å bestämde fika med Mia. Väl hemma så hade jag tänkt se om jag kom ut på en premiärtur med minanya joggingskor å kläder men farfar verkade inte vara hemma så det fick va. Jag gödslade gräsmattan å plamterade ormbunkar å rönn ist. Så nu hoppas jag att de håller vad de lovar på väderleksrapporterna.... Regn imorgon!! Nattningen tog en timma, men Molly somnade i spjälsängen för första gången, medan hon gosade med mina händer... fast hon hade varit rätt missnöjd innan dess. Klockan nio vaknade hon av ett illvrål å var hysterisk i tio minuter innan hon somnade igen, inget hjälpte hon behövde antagligen bara skrika ut alla dagens händelser.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar