onsdag 6 maj 2009

5 maj

Har sovit hela natten... med Molly jämte mig. Tröttheten hänger fortfarande kvar så jag drog mig ända tills väckarklockan ringde trots att fröken var vaken å drog i håret, ställde sig upp mot mig å yrde för övrigt runt i sängen. Idag är det öppnis på fm ist, idag kom Filip oxå:-) Liten go lintott han har blivit. Linus å Lukas skulle oxå kommit men fick förhinder med sjuka syskon/föräldrar. Vi var nog fler som var trötta, Linnea har oxå krånglat med nattning å nattsömn så vi var iaf tre som gäspa stort i hopp om att kaffe skulle serveras snabbt efter sångstunden;-)Alla ungar röjde runt, även Molly!! Nu har vi inte några lugna stunder att vänta. Efter öppnis gick vi en promenad med Julia och Linnea, alla tre ungar däckade i vagnarna med sina egna stilar..hihi Molly somnade (däckade) framåtlutad mot bågen, Linnea med hjälp av RosMarie och Julia med ett duns mot ryggstödet. De är för söta:-) Promenaden gick runt kyrkan med tillägg förbi Mölarp och grusvägen, sen blev det till att stanna till på City å handla maten till idag. När vi kom hem fick A laga middag, kycklinggratängen som han redan ville ha igår. När gratängen stod i ugnen så fick han ta Molly medan jag åkte till Bibblan å lämnade tillbaka böcker som jag var försenad med 1 dag, som tur var jag slapp jag betala straffavgift!! Jag in på City... igen... för att handla bröd, mjölk å andra daglig varor. A åkte till jobbet medan vi lade oss för att sova lite middag, det blev två timmar! Molly lekte å babblade på innan det var dags för kvällsgröten, nattningen drog jag ut på lite med tanke på att vi sovit middag så länge. Molly var dock pigg å ville inte somna så det blev Äntligen hemma för henne med, hon jagade min kvällsmat med sucktande blickar å sträckta armar. Fröken somnade till slut i min famn medan jag strök henne över magen, jag bar in henne i sin säng. Hon vaknade igen efter en kvart men somnade om och sov 3 timmar, hon vaknade när vi kom in å lade oss av sin långdragna hosta som mest kommer på natten... Hon fick lägga sig jämte mig å då märkte jag även att hon hade en blöt pyjamas...suck!! Läckande blöjor som inte klarar av att suga tillräckligt är sååå tråkigt, särskilt mitt i natten!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar