onsdag 6 maj 2009

6 maj

Molly vaknar i vanlig tid men jag är fortfarande trött, inte så konstigt då jag hade svårt att somna. A snarkade å Molly hostande, jag var alldeles för pigg. Upp å hoppa så att A fick sova iaf, Molly fick Bricanyl som hon inte var så noga med, hoppas att det hjälper mot hostan. Hon snorar inte så mkt längre men hostan vill inte ge sig. Vi har ätit frukost å Mellis, lekt å busat innan A kom upp vid strax efter tio. Molly spratt i hela kroppen när hon fick syn på honom, å sträckte ut armarna till honom när han kom å satte sig. Fröken trivs verkligen i pappas famn å mysa, fast att hon är lite rastlös av sig oxå. Jag nattade Molly vid 11 och gick ut i trädgården där jag slet med att få färdigt resten av jordhögen till en gräsmatta, tråkigt att det regnade för då kunde jag inte köra välten å platta till resten... så det är fortfarande inte färdigt!! Vid två gick jag in å duschade med A å Molly, så mysigt att ha en stooor dusch:-) Jag var nog mest sketen:P Lite lunch å sen middagsvila åt Molly å A innan han skulle till jobbet, jag passade på att bara slappa..Gött!! När A åkt till jobbet tog jag å Molly en promenad då det äntligen höll upp lite, vi passade på att svänga in hos moster då det var länge sen. Molly tycker verkligen att Ozzy å Ida(hund å dvärghamster) är intressanta å ville gärna "klappa" - dra i pälsen på dem båda två om jag inte varit i närheten... Mirjam, Mollys kusin sprang in å ut, det är väldans roligt att cykla... men senare fram på em så fick hon ett utbrott när hon inte fick som hon ville å då passade jag å Molly gå hem.. fast de var ändå dags. Molly tittade på Mirjam med en förvånad blick å drog på smilbanden emellanåt, skönt...jag som trodde hon skulle börja sympatigråta. Väl hemma blev det gröt å nattning, det tog en timma idag. Jag lyckades lugna henne till slut med en lånad gest, Pannatinnig:-) läste om det på Korvasbloggen å måste säga att det var väldigt effektivt i rätt läge!! Hon somnade som en stock medan jag smekte henne över ansiktet å sade alla dess delar:-) Jag passade på att tävla i lite bloggtävlingar, det har varit lite dåligt med det den senaste tiden.. så passa på att kika in på min tävlingsblogg!
Liten Molly uppdatering; jag har nu sett att det verkligen är en tand till på G, jämte den gadd som redan kommit upp!! Ska försöka ta en bild när tillfälle ges. Idag har hon även börjat smacka med ett klickande ljud som hon håller på med hela tiden... Sen vinkar hon å spelar på munnen när hon börjar bli trött/ointresserad. Molly har börjat stå utan stöd i ett par sekunder innan hon sätter sig och tar steg när man håller henne i händerna mer naturligt. Det är nog en tidig gångare vi har framför oss:-S

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar