torsdag 7 maj 2009

7 maj

Gissa om jag var förvånad... När jag vaknade strax efter nio:-) Vi drog oss i sängen bara för att det var mysigt, Molly drog A i näsan å bankade på honom så han oxå vaknade;-) A fick göra i ordning sig å Molly medan jag plockade ihop Mollys kläder i garderoben. Frukost och sen en sväng in till stan å köpa presenning och kolla in Dressmans erbjudande, A hittade en snygg skjorta. Vi svängde in på Silvan oxå, de stänger å har haft utförsäljning så det var ordentligt utplockat. Vi hittade dock det vi var ute efter en större säck i plastväv. Molly somnade i bilen på väg hem och jag lyckades bära in henne till sin säng trots regn:-) Hon har blivit lättare att hantera sovandes, vaknar inte lika lätt!! A fick äta matlådan som var kvar från kyckliggratängen då han skulle åka å hämta täckbark 3 släp innan han behövde åka till jobbet. Jag lagade grytbitar med klyftpotatis å massa grön. Farmor kom förbi efter sitt läkarbesök i Skene, hon ville höra lite förhållningsregler för Molly. Hon å farfar ska vara barnvakter för första gången imorgon. Farmor fick mata Molly medan jag åt min mat sen fikade vi när A kommit in. Hon ska opereras i maj men de ska bestämma om det blir knä eller höft. När farmor och A gått passade jag å Molly gå på vår promenad då det hade slutat regna. Vi fick se en häst en hund å massa kossor, Molly som vanligt helt facinerad å glad. Utöver det har hon betraktat när vinden svajat grässtråna och hur vattnet porlat efter regnet. Vi stannade på City å handlade mat och blöjor till Molly. Äntligen hade City den vanliga sortens Liberoblöjor, så jag passade på att köpa ett paket. Molly var lite ledsen när vi nästan var hemma, trött å hungrig. Inte ens majskrok eller pinne dög. Det blev till att göra gröten snabbt medan Molly lekte med klossarna som medföljde med trumman som hon fick av Madde och Franken, en storfavorit här hemma. Tack:-) Molly var dock pigg som en lärka efter maten så det blev inte någon sovande fröken förrän halv nio...puh* Passade på att filma fröken i hennes bus som minne i min eviga nattningskamp:p Hon är lite gullig oxå, sötnosen;-)
Glömde ju skriva om toalocket vs Molly, fröken är så "rädd" för toalocket. Hon borrar in huvudet i mig å drar sig undan när jag vickar på det... hihi ja hon har väl lekt med den å fått den "över" sig så nu får jag ha toalocksterapi för Molly i framtiden! Tur att det inte stör toandet:p

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar