fredag 8 maj 2009

8 maj

Öppnis idag, Molly har sovit ok men i min säng... hon sov i sin egen säng tills klockan blev 23.40 då fick hon en hostattack och vaknade å var otröstlig i 40 minuter! Hon nöjde sig enbart att ligga i min famn, de e lite tungt numera även om hon är liten gentemot alla andra i F-grp:en. När jag väl lagt henne i min säng så vaknade hon medan jag borstade tänderna å slutade inte gny förrän jag låg jämte...Hmm hoppas att det är någon utv.period/tänder på G så det inte är en ny vana hon lägger till. Tråkigt väder, regnet öser ner tidvis. Vi skulle ändå ut på vår promenad, å vi kan väl sammanfatta den med två ord; blött å skrikigt. Ja Molly var inte riktigt nöjd över att bli blöt i ansiktet så hon började skrika vid statoil å var inte riktigt glad någon gång under promenaden, efter city började hon bli hysterisk så hon fick komma upp i famnen trots ösregnet... Fröken somnade strax innan vi kom hem. Jag fick klä av hennes blöta kläder å sen lade vi oss under täcket i bara "underkläderna" å värmde upp oss. Molly somnade och fortsatte sova så att jag kunde laga lite lättare lunch innan babysimmet. På babysimmet fick Molly dyka mellan oss samt så övades det på att flyta med armringar. Hon är duktig vår dotter men det bästa som finns är att plaska:-) Efter babysimmet så gick vi till farmor å farfar, fikade innan jag och A skulle till stan själva:-) Äta pizza å sen gå på Big Comedy! 2 timmars skratt å fniss. Jag passade på att ta en öl till maten med tanke på att det var lååång till nästa amning, en kilkenny:-)Vi satt på första raden, riktigt bra måste jag säga:-) De flesta ståupparna var bra men mina stora favoriter är ju klart Schyffert, Rheborg, Glans och Batra. Mede kunde kvittat med Norman överraskade faktiskt med att vara riktigt rolig, jag har uppfattat han som småsliskig innan med inget sånt idag.
Våra barnvakter hade fått smaka på alla Mollys sidor, men verkade inte blivit skrämda.. Hihi tur är väl det. Molly hade ätit bra vilket är bra med tanke på hur liten hon varit i maten de senaste dagarna, men det hjälpte väl att skita lite. Premiär på Pottan som farmor å farfar skaffat till henne, fast det gjorde hon med hjälp av mig innan vi åkte. Fröken hade dock passat på att kissa mellan ett blöjbyte under kvällen så deras soffa fick lite extra krydda;-) Molly sov när vi hämtade henne och i bilen hela vägen till spjälsängen där hon sover så söt fortfarande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar