tisdag 16 juni 2009

12, 13, 14, 15 juni..

Ja nu är sommaren här och Andreas har gått på semester vilket medför mkt att göra... det gör att bloggen får lida å kanske inte uppdateras lika ofta;) Men nu sitter jag här å knappar medan maten står i ugnen å fröken sover... å A kommit hem precis efter att skjutsat upp farmor till sjukgymnasten.

Fredag var A:s sista arbetsdag innan semestern... regn regn regn heeeeela dagen. Jag å Molly var på öppnis som vanligt, det blev ingen avslutning hos Brita då det som sagt regnade... men lika trevligt för det hade vi. Julia å Linnea var oxå där:) Efter öppnis gick jag å Molly promenaden påbyltade med regnkläder å fröken protesterade inte särskilt mkt för en gång skull, kan ju bero på att hon var så trött å somnade efter järnvägsövergången efter 10 meter... ;) Jag passade på att gå den lång långa rundan då fröken ändå sov så gott å man kan väl sammanfatta det med att jag blev blöt.. men Molly var torr:)

Lördagen så hade vi barnkalas på agendan, Vincent fyller 1 år å det skulle firas. Vi tog en sväng till stan innan i hopp om att hitta en födelsedagspresent till gammelfarmor men hittade inget passande:( Vi åkte vidare till kalaset från stan. På kalaset blev bjudna på smörgåstårta, kakor å princesstårta... å mätta blev vi:) Molly var riktigt intresserad av de större tjejerna men blev ledsen när hon inte hängde med i deras fart. Hon blev också ledsen när hon såg Vincent i stolen jämte mig... hihi trodde väl att jag glömt bort henne. Fröken hade ändå på det stora hela rätt roligt ändå. Vi var trötta alla tre... Molly somnade i bilen på väg hem men vaknade när vi kom hem, sen var det lögn att få henne att sova igen. TÄNDER!! Ja vi har kämpat med nattningarna ett tag, fröken får tandfeber å är rastlös i kroppen å ledsen.. vaknar ofta å har svårt att somna om. Tur att Alvedon finns, det lindrar å underlättar lite iaf. Jag passade på att beställa lite Tupperwareburkar när vi ändå var hos Mia då jag inte kunde komma på partyt under morgondagen som Mia skulle ha.

Söndag ägnades åt besök hos gammelfarmor, Molly fick en fin lastbil och spade å så en sommarhatt. Morfar var oxå där å underhöll vår lilla solstråle, även morbror hade följt med från Borås. Heidi med familj kom också förbi så vi fick se nytillskottet, en sååååå söt liten grabb vid namn Milo. För att se bilder på goding kolla in min kusins blogg Vitt som socker. G-farmor bjöd på potatis å kött, köttet hade hon stekt i ugn i tre timmar... mumsigt mört!!! Vi fortsatte till Polarn å Pyret då de hade Rea, det blev ett par mössor en skaljacka och strumpor:) Sen blev det en sväng till Ikea då vi behövde ett solsegel till altanen... vi hade tur för det fanns bara en kvar... å den var på Rea. Det blev även tyg till nya gardiner i vardagsrummet så nu har vi lite sömnad att se fram emot:)

Morgon kunde vi vara utan... både jag å A var dödströtta men hade en morgonpigg fröken:p A gick till slut upp strax efter sju å jag fick sova vidare, vaknade strax efter nio, tung i huvudet men piggare... vi hade glömt öppna fönstret inte konstigt vi hade svårt att piggna till. Vi åkte in till stan å kom hem strax efter lunch lagom till att skjutsa farmor till sjukgymnasten... Jag somnade när jag nattade Molly för sin middagslur för andra gången. När vi vaknat så fortsatte vi i trädgården, A hade redan påbörjat att sätta upp soltaket över altanen. Farmor å farfar kom förbi å hjälpte A att få ordning på eluttaget i köket... Vi passade på att gå å lägga oss tidigt då vi båda var trötta av Mollys härjande på nätterna, så halv elva var vi i säng... tidigt var det ja;) Jag låg å hade svårt att somna då jag sovit under em å A snarkade.. men jag somnade till slut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar