onsdag 15 juli 2009

15 juli

Molly håller oss vakna... alldeles för tidigt på morgnarna. Hon vaknade vid fyra å kom inte till ro förrän vid fem efter gröt, dricka å buffning på mamma... det var nämligen A som var uppe med henne medan jag sov gott;) Sen sov hon en timma å röjde runt ytterligare en i sängen innan jag steg upp trött å seg med henne strax efter sju så A kunde få lite sömn han med. Vid nio kom killarna från Telia för att hitta felet i våra ledningar... sen åskan för nga dagar sedan så har det tutat upptaget hos oss.. Hehe Folk har undrat vem det är som vi pratar med;) Nu är det iaf fixat så det är bara att slå en pling. Vi kom iväg på en promenad strax efter tio å kom inte hem förrän strax efter tolv då vi svängde in på City för att köpa lite bakattirajer. Väl hemma efter all matlagning(jag framför spisen:O) å ätning så lekte vi med Molly båda två. Kasta boll, leka med bilen å klättra på mamma. Molly tyckte det var gööör skoj. Hon har lärt sig att knacka... så hon knackar i golvet i tid å otid. Hon låter brummande när hon kör bilen och så vinkar hon till alla människor å hejar på sitt språk.. Vi får ju en hel del leenden å folk som kommer fram till vårt lilla Charmtroll p g a det. A stannade hemm å vilade en stund innan jobbet medan jag å Molly åkte till stan under em för att hitta mer grejer till kalaset... ska ju bjuda på tårta å kaffe, men även en kall pastasallad kommer att stå på bordet för vi har ju en hel del långväga gäster från både gbg å vbg. Då är det skönt att fått i sig en matbit innan sockerkicken ska intas:p Jag har gjort MMF till tårtöverdragen å ev figurer, det blir riktigt gott. En av överdragen är gjort på skumbananer...*dreglar* Snacka om jag har många rundor runt kyrkan att plikta efter kalaset. Man blir trött i rygg å ben av att stå å gå en hel dag, det känns som jag knappt suttit idag... lite träning inför jobbstart;) Bara 4 lediga dagar kvar innan arbetslivet börjar igen. Jag höll på att inte komma igång med bakande då åskan hotade dra över igen men den höll sig på utkanten av Fristad denna gången... många oväder har det varit i sommar.
Molly är helt galen vad gäller amning, verkar inte ha det minsta intresse att sluta... "bråkar" med mig varje morgon å vill ha tutte men det har jag lyckats avstyra i nga dagar, ingen amning på dagen men på kvällen är det värre. Hon gråter hysteriskt till slut om hon inte får som hon vill...det skär i hjärtat. Det blir till att jobba bort amningen långsamt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar