fredag 17 juli 2009

17-18 juli

Fredag är A ledig... tanken var att vi skulle förbereda en massa inför Mollys kalas. Molly hade vaknat vid tre i natt å höll mig vaken till fyra innan jag gav upp å gav tutten. Trodde att hon skulle vara tröttare på morgonen men icke... hörde henne gråta å hon var inte jämte mig! Hon hade krypigt ur sängen å tagit sig ut i hallen å stod vid min rosa spargris å grät. Hihi A hade hört henne ngn minut å undrade varför jag flög ur sängen när hon grät i sin spjälsäng.... han visste ju inte att jag hade hämtat henne under natten.
Vi behövde städa å röja nere i Bodegan som blivit en soptipp det senaste halvåret. A fick sova ut å när han vaknat gick vi en promenad, passade på att gå förbi Malin som ville låna kameran för Linneas 1 års dag som var idag...Grattis Smurf:) De hade nämligen glömt sin kamera i Lidköping under gårdagen... hmm 5000kr kvarglömt på en uteservering. Men den fanns kvar som tur var. Efter promenaden var jag trött, matt å muttrig...vi försökte få binda ihop vimplarna men det bara strulade. Tråden höll inte:( A passade på att prova den "nya" symaskinen å lagade ett par av mina Jeans där jag slitit ut skrevet;) medan jag höll på. Han lagade även mat, men inte ens maten fick mig på bättre humör... när jag är kinkig så är blir även Molly det. Så han skickade oss i säng för en tupplur å jag tummade på amningenavvänjningen för att få Fröken att somna enklare... Jag ville bara sova en liten stund, men A var inne å försökte väcka mig men det gick inte, var nog lite trött;) 2,5 timma senare vaknade jag A:s väckning, Molly sov vidare en stund till... hon vaknade strax innan 18 då hon egentligen skulle nattas:S A hade röjt i Bodegan medan vi sov å fått undan all bröte dit det skulle vara:D När fröken väl skulle nattas var det inte lätt, hon var så uppskruvad så hon somnade först kl 23 efter en Alvedon supp... ingenting hjälpte; amning, bära i bärsele, vagga osv. Undrar om det är fler tänder på G?! Ser inget i munnen men hon beter sig lite som när hon fick de andra tänderna.

Lördagen jobbade A dag, jag var effektiviteten moder under tiden;) Jag hade hunnit dammsuga hela övervåningen och dammtorkat, plockat undan innan A kom hem:) Å jag hade t o m kommit ihåg att äta själv å inte bara ge Molly mat!! Så jag var på gott humör när maken kom hem å han sveptes med av min positiva anda å vi hann röja hela källarvåningen under kvällen. Molly somnade exemplariskt å sov utan några större uppvak trots att vi körde matberedaren, elvispen å stökade med pannor å bunkar:) Vi blev klara nästan med alla fluff som vi skulle göra till Mollys tårta, dem kan ni se i min matblogg På kvällen nöjt vi av räkor å vitt vin, firade att A äntligen har fått gå på sin Pappaledighet;) Å jag ska börja jobba på måndag morgon!!

Molly uppdatering; Molly kan alltså hasa sig bakåt liggande på mage ur vår säng(vi har ingen sängram längre p g a dessa tendenser) Fröken kan knacka på golvet. Jag väntar fortfarande på frökens första steg utan stöd men jag får hållas trots att det känns som Molly är stadig nog för det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar