måndag 20 juli 2009

20 juli

Ja då var man tillbaka i verkligheten igen;) Väckarklockan ringde 05.45, då var det dags för mig att stiga upp för att ta mig till jobbet. Första dagen sen 14 månader. Jag klev i mina gamla skor rätt snabbt, det kändes knappt man varit borta då det det var samma saker som fick göras;) Under em mötte A å Molly mig så vi kunde fortsätta till stan å byta den Bobby Car som vi köpt. Det blev lite böcker å en bultbräda från Coop ist. Molly lekte lite med sina presenter som hon fått under gårdagen innan det var dags att nattas, hon somnade snabbt vid tutten... Medan jag nattade fröken så fixade A till min cykel så jag snart kan komma igång å trampa mig hemåt i en riktning iallafall.
Jag har inte så mkt annat att förtälja men jag lämnar över till A som får skriva lite om Mollys dag då det faktiskt är han som sett henne mesta delen av dagen;)
Molly började dagen med att gny och spana i mammas sänghalva efter henne, till slut så ställde hon sig lutad mot mammas kudde och spanade över sängkanten; Hmm, kanske hade mamma trillat ur sängen?!!! *fniss* Frukost och morgonbesty avlöpte utan krångel (förutom att de byxor pappa hade plannerat att ta på Molly visade sig vara alldeles för stora, FORTFARANDE). Efter lek och morgonbesty var det dags för promenad. Molly slocknade innan kossorna, och på gingrirakan hittade pappa ett par husvagnsbackspeglar i diket... Tog omvägen om svågern och lämnade in dem till honom, troligare att de skaffar husvagn lååångt före oss!!!

Efter promenad schoppade vi loss på City och fortsatte hem. På vägen mötte vi Linnea som var ute och vallade farmor Mona. Tur det, så de fick träffas idag igen ;-)

Lunchen bestod dagen till ära (första pappadagen) av makaroner och kokt korv. Molly åt upp en stor portion makaroner, men sorterade gladeligen bort all korv och lade det vid sidan av tallriken... Makaronerna sköljdes ner med en mugg mjölk (också det premiär, hoppas hon tål det).

Efter tvätt och lite annat packades bilen full med skräp som lämpades av på sopstationen innan vi åkte in till Akuten för att få middag och plocka upp mamma på jobbet. Molly fick väckas på parkeringen och var så där måttligt sugen på mat då hon var för nyvaken... Pappas kollegor förstod att han saknade dem, då han lyckades hålla sig i från jobbet i 1 dag...

Coop blev vår nästa anhalt då de hade rea på Brioleksaker, bankbräda inköptes. Cykelsitsen pappa hade hittat med riktigt fem-punkts-bälte föll också i god jord, och inhandlades (tyvärr visade det sig vara ett måndagsex som ej höll monteringen en gång, och ny får hämtas på coop i morgon).

Efter några andra butiker slutade runden åter i hemmet där mamma lassade in gröt i Molly så smet pappa ut och "vårfixade" cyklarna som inte varit framme än i sommar. Planen är nämligen att Laura ska cykla hem från jobbet lite då och då, eftersom hon missar många av våra långa fina promenader då hon är på jobbet.

Molly har sovit som en liten gris fram tills nu, så då får man väl passa på och göra en tidig kväll; Go natt!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar