tisdag 21 juli 2009

21 juli

Vaknade lite seg när väckarklockan ringde vid 5.30... lite tidigare idag då jag skulle duscha. Det var nog inte den enda anledningen till att jag var trött, A väckte mig strax efter tre inatt å ville att jag skulle hämta vår gråtande dotter... jag i halvomtöcknat sinnestillstånd lyckades kläcka ur mig "Skojar du?!" Hehe han har inte riktigt kommit in sitt nya jobb än;) Jag var dock måttligt road inatt. Jobbet fortsätter att flyta på med de gamla vanliga problemen. A å Molly var inne i stan idag igen å kom förbi och hämtade ett kvitto hos mig på jobbet. De kom när jag skulle köra iväg en patient... så ledsen fröken blev när hon såg mig gå. Hon var inte på bästa humöret å det dög bara att vara i min famn tills hon fick hjälpa en arb.kamrat att skjuta en rullstol in i hissen. Jag följde inte med det var lugnast så för dem, då blev hon inte så ledsen när hon inte såg mig när de lämnade avdelningen. Jag passade på att smita tidigare från jobbet idag. Jag cyklade hem och A mötte mig i Sparsör med Molly i den nya cykelstolen å hjälmen. Sötnosen sov med huvudet hängade i en position som såg väldigt obekväm ut men det går inte att göra så mkt åt det. Molly vaknade när vi kom hem och vi lekte en stund efter maten, hon fick middag två gånger idag;) Vi gick förbi Linnea och lämnade stolarna och babysittern som vi fått låna. Vi stannade en stund å tjötade innand et var gröt dags för de små. Jag och Malin bestämde oss för att gå ut och jogga tillsammans... hmm det var nog M som lyckades få fart på mig;) Jag fick bitvis gå, inte riktigt så tränad längre(om jag någonsin varit tränad:p) men jag blev taggad till att komma iväg fler gånger!! Väl hemma klämde jag lite jordgubbar innan jag vilade en stund innan jag duschade. Jag kom upp lagom till vara goda pannkakor som intagit med darrande händer... gött det känns att få igång döfläsket!!
Ja men nog om mig nu... A kommer med en Mollyuppdatering snart:)

Molly vaknade vid 7-tiden och badade följt av gröt. Efter det tog vi tag i vårt liv igen och drog med Martin ut på promenaden. Det var kul. Vi han precis hem till lunch, innan vi fick ta bilen upp till BVC för mätning, vägning och mässlingsvaccinering. Molly väger numera vid ett års ålder hela 7760 gram (liten å tanig som vanligt) och är 70 cm lång. Sprutan togs med gott mod ända fram tills dess att sköterskan sprutade in vätskan, då blev det mer mist-lur över Molly. Tur att hon är så intresserad av sin omvärld att hon är lätt att distrahera.
Efter detta traumatiska besök tog vi bilen in till M4 å mamma för att hämta kvittot på cykelstolen. Det var inte en bra idé av mamma att säga; Jag ska bara gå med den här patienten till röntgen, för att sedan gå iväg. Molly blev fly förbannad. Efter besöket passade vi på att låna en rullstol som gåvagn, så att mamma kunde smita undan, och på så sätt kunde vi lämna jobbet utan skrik. Cykelstolen byttes därefter utan problem, och sedan scannades halva Borås efter en snygg och liten hjälm åt Mollsan, det slutade med en gul fån Intersport (som visade sig vara på rea). Vi skyndade oss hem, och han precis montera cykelstolen på cykeln innan mamma ringde och sade att hon stack fån jobbet. En kvart senare lämnade vi Fristad bakom oss. Ca 5 min gråt över att behöva ha hjälm slutade i djup sömn med huvudet vilandes mot pappas rumpa, i en helt absurd ställning. Såg INTE bekvämt ut!!! Men Molly var nöjd i a f...

Därefter träffade vi mamma, och resten är som man säger historia...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar