onsdag 22 juli 2009

22 juli

Ledig idag:) Så jag har fått ägna dagen med A å Molly på stan... hitta presenter, cykelkläder och lite luftiga sommarkläder till Molly. Luftiga sommarkläder tänker ni, i detta regniga väder.. ja men vi har ju två veckor i Turkiet framöver:) Vi var även hos Polisen och skaffade nya pass till oss alla tre. Fröken envisades med att vara vaken hela fm och däckade till slut vid tre i bilen på väg hem. Det var ju inte så konstigt så som hon håller igång, ska gå med vagnen heeela tiden så det tar lite tid att ta sig fram numera;) Fröken har blivit extra mammig oxå, blev ledsen vid ett tillfälle jag vinkade hejdå till en gammalklasskompis å gick några steg framför vagnen en av de gånger som hon faktiskt satt i den... Ja det är inte lätt med separationsångest. Vi kom hem å slappade en stund, Molly vaknade lagom till att vi gick till farfar för att lämna henne. Vi har nämligen varit på bio första gången sen hon kom tillvärlden. Vi såg Harry och Halvblodsprinsen, helt ok men kändes som det var starten till nästa film. När vi kom hem var Molly vaken å visade inte det minsta tecken till trötthet, men hon luktade desto mer;) Hon hade lämnat ett lass i blöjan, klart man inte kan sova då.. Hon fick en omgång med gröt till innan jag försökte söva henne en stund men hon var alldeles för pigg, provade t o m att amma en utan resultat.. så hon fick vara uppe en stund till å sen gick A ut med henne i bärselen. Jag fick komma å möta honom efter en kort stund eftersom det börjat regna, Molly hade somnat nästan med en gång. Nu ska jag lägga mig å läsa Bloggen om Abbe som jag fastnat i... blir riktigt gråtmild när jag läser delar av hans tid på Drottning Silvias Barnsjukhus.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar