onsdag 29 juli 2009

28 juli

Vaknade tidigt som vanligt. Framemot 8 började Molly bli trött igen och promenadtankarna började hägra. Svärds hade inte kommit igång riktigt, och väntade snabbt besök av morfar vid halv tio, men var taggade att gå efter detta. Smet upp till farmor som väntade besök av arbetskamrater, och hade önskan om att få visa upp Molly. Blev till att fika lite och äta våfflor (även Molly fick smaka, och uppskattade detta väldeligt). I samma ögonblick som vi tröttnat på detta fick vi ett sms från Malin som beklagade att hennes far hade beslutat sig för att ta den längsta fikan i sitt liv men nu faktiskt hade gått och att de var sugna på promis.

När de var klara och vi precis skulle gå...så knackade det på dörren. Det visade sig vara två kompisar till Svärds som var på genomresa, och ville snacka skit. Då får ni följa med på promenad sade Malin, och sagt och gjort, så blev det.

Efter hemkomst lagade vi käk och han framåt 15-tiden, så somnade Molly i min famn. Jag passade på och lägga mig jag också, och efter 35 min sömn ringde mamma och väckte oss. Hon stod på Sjöbo i full cykelmundering med ett platt bakhjul. Jag och Molly packade in oss i bilen, plockade upp L och passade på att hämta våra pass när vi ändå var på stan.




När vi kom hem stcka L ut och sprang tillsammans med fru Svärd. Efter hemkomst passade L å Molly på att duscha medans jag cyklade en runda. När jag kom hem igen, så sov INTE vår dotter, utan jag fick ta en runda ute. Det visade sig att stckarn hade 38,7 i feber ( reaktion på vaccinering???), och det var inte konstigt att hon var kinkig. Efter att ha slocknat en stund skulle hon upp igen, och då gick både hon och L och lade sig i vår säng i stället, och där tillbringades resten av natten för Mollys del...

1 kommentar:

  1. jag vet ju vem jag tycker är sötast på passfotona..kram

    SvaraRadera