tisdag 1 september 2009

31 Aug

Idag så var vi lediga hela familjen, L har gått på sommarsemester, men vid 7 vaknade Molly. Antar att det inte var nån som berättat för henne att vi skulle ha sovmorgon. Jag travade upp och fixade frukost, medans L fick sova vidare.

Lite i 9 fick vi sms från Svärdhs, som var promenadsugna. Vi lämnade L hemma och travade ut på den vanliga rundan. Molly somnade och sov ganska gott på rundan. När vi kom hem var L vaken och fikasugen, så vi satte oss med en kopp kaffe innan Martin och Linnea fick gå till BVC.

Sedan tänkte L ge sig i kast med hängrännorna som verkat vara fulla av skit. Hon lyckades ta sig upp för stegen innan höjdskräcken satte in och hon gladeligen lämnade över detta åt mig. Jag insåg att hängrännan åt norr inte var så skiten, däremot var taket ganska mossbelupet, så jag började med att ta på mig den gamla klätterselen och säkrade mig för att sedan sopa hela taket och rensa hängrännan, med bara en pizzapaus. L rensade i häcken mot vägen och han väl en fjärdedel av häcken med såväl rensning som iläggning av kantsten. Molly hjälpte L med att rensa landen och äta jord. Duktig familjen hansson. Efter detta stupade vi i säng hela familjen.

1 kommentar:

  1. Herregud va duktiga ni är!! Kom hit med och greja! ;-) Vi borde med greja så.. men nä.. vi tar det sen.. ;-) hehe
    kram på er!

    SvaraRadera