lördag 30 januari 2010

Bulle!

Pappa och Molly gick förbi farmor och farfar när de städat klart och Mollys första ord när farmor frågade om de stannade över fika var BULLE! Ja det verkar som hon vet var man får godsakerna även om de inte ges utan vår tillåtelse.
Farfar fyller år imorgon och passade vi på att bjuda ner honom och farmor på middag ikväll. Pappa hade förberett kvällens middag så jag hade inget att göra när jag kom hem från jobbet mer än att fräscha upp mig själv innan den. Molly älskar vatten och det går inte att säga dusch utan att hon skall följa med. Idag klädde hon av sig med lite hjälp att hålla i tröjärmen och lossa på ena fliken i blöjan. Sen lyfte hon upp sina kläder jämte mammas på skötbordet medan jag fyllde badbaljan med vatten. Uppklädda och fina väntande vi in våra gäster och avnjöt en underbar tre rätters middag som bestod av ugnsbakad Chevre toppad med lök och valnötter och sallad som förrätt, Entrecote med klyftpotatis och ört/vitlökssmör och sen rundades kvällen av med en valnötsglass med uppvärmda bär. Det sista intog medan vi tittade på Robinsonfinalen. Molly nattades strax innan och hon hade bestämda åsikter om vem som skulle sätta på pyjamas/borsta tänderna(farfar) och vem som skulle natta(mamma). Fröken har en vilja av stål, undrar hur det blir när hon väl börjar prata.
Jag har sorterat bilderna som vi har tagit under hösten och det finns en del godbitar där, men usch va tråkigt att behöva vända varenda bild. Här kommer dock några godbitar. Å jag skulle kunna ladda upp ännu fler... men resten får ni kika på i bilddagboken! Första påfyllningen pågår nästa får nog bli på måndag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar