tisdag 5 januari 2010

Dårå var det lite skrivet igen...


Jaha då var december förbi och vi har trätt in i ett nytt år. Min ersättare sköter inte sitt bloggande kan jag väl konstatera men det är nog förståeligt när vi har hemma en snart 1,5 år liten buse som ser till att pappa har att göra hela tiden!

Molly växer och utvecklas... motoriskt är hon långt utvecklad. Hon springer så hon viker i kurvorna;) Idag passade hon på att klättra upp för vindstrappan som ser ut som en stege av metallrör... alltså en stege!!! Ungen är ju inte en 1,5 år riktigt än, men en riktig klätterapa!!!

Nu börjar också talet komma allt mer, så hon babblar konstant och får fler ord i vokabuläret.
Vad har hänt sen november? Mycket! Molly gillar att att ta hand om sina dockor, Arne och flickan. De får åka sulky och sitta på pottan många gånger per dag. Sen har musikinstrument blivit väldigt intressanta. Även böcker ska läsa dag som natt. Åka bobbycar är ingen match längre det åks bakåt, framåt, sidleds till både höger å vänster...

Molly sover i sin barnsäng utan problem och hon kommer över till oss nattetid själv när hon vaknar utan att gråta. Hon sitter ofta i sängen även dagtid och bläddrar ensam i sina böcker... det är så mysigt att tjuvkika in emellanåt.

Mat å kakor... hmm inga sötsaker var det tänkt men i ett svagt ögonblick fick Molly smaka på både bulle, lussekatt och pepparkaka. Så nu går det inte att fika utan att hon också ska ha sin del. Vi har gått över från burkmat till vår egen lagade mat vilket har fungerat bra. Allt faller väl inte i god jord men vi är ju olika i smaken som vuxna också. Molly älskar mina karelska piroger, de är också perfekta som mellanmål!

Julafton firades hemma med farmor, farfar, morbror, morfar å moster med familj. Det blev Kalle Anka, glögg, Jultomte och massa paket mestadels till Molly. Många spännande saker fick hon, tack allihopa som bidragit till Julklapparna!!!
Resten av Julhelgen jobbade jag så det blev väl inte så mycket besök.. fast de viktigaste besöken var ju avklarade redan ett par veckor innan. Mellandagarna blev det lite shopping, även nyårsafton. Då var vi i Alingsås med familjen Svärd. Jag jobbade även nyårsafton så det blev lugnt firande efter jobbet med lite kex, ost och bubbelvatten. Molly sov igenom nyårsfirande.

För att verkligen tjäna pengar så jobbar jag även trettondagsafton så vi inte missar ngn helg under vintern;) Så är det med fasta scheman... inte mkt valmöjlighet om man inte vill ta semester... (den sparar jag till sommaren)

Snart stundar kalas för Andreas som fyller 30 år å blir en gammal gubbe, det blir Öppet Hus på lördag å sen utgång till Bishops:) Jag har som alltid problem att hitta födelsedagspresenter och det är inte annorlunda i år med han önskar ju sig iaf ngt i år....
Lite dyra prisklasser så vi får se om han får det av mig:p

Iphone


Äventyrsresa på Island



Eller en Barchetta



Hmm undrar om 30 Års krisen börjat närma sig;)

Jaja vi får väl se om det finns råd till presenter så som jag shoppar kläder till Molly på rean;) Men men... med den OB som jag får efter både Jul å nyår så borde han få en liten present iaf;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar