onsdag 27 januari 2010

Nu händer det grejer

Nu har jag bestämt att inte låta gubben förfara min lilla blogg utan tar sonika helt enkelt över kontrollen igen:) Så lite förnyelse för att skapa skrivarglädje igen.

Vad har hänt sen sist? Molly fortsätter att utvecklas, tur är väl det;) Hon är allt mer intresserad av att kissa på toaletten/pottan. När vi är hemma så låter vi henne gå hemma utan blöja. Det kan bli lite kallt om rumpan så får hon antingen gå i trosor eller mjukisbrallor. Hon är så söt, synd bara att jag inte tagit några bilder... Det ska också bli bättring på Bilddagboken och fotandet också!! Det senaste tiden har vi knappt tagit några bilder och vilka fina bilder vi missat både på Molly och vinterlandskapet. Vem vet när vi får en så fin vinter som vi haft. Imorgon hoppas jag på att snöandet mojnar så vi kan komma ut å fota å åka pulka. Molly gillar att åka "bob" och tur är väl det för vi har en resa bokad till Sälen inom snar framtid. Ida, Mollys beskyddare tog intiativet och vi var inte sena med att nappa:)
Molly har varit på sin 1.5 års kontroll och fick samtidigt sin andra spruta mot svininfluensan. Duktig var hon också. Pappa förklarade att nu kommer det att göra ont men att vi måste ta sprutan och sen kan vi blåsa på benet. Ungen nöjde sig med detta och t o m tittade när hon blev stucken, gnällde till (men vem vill egentligen inte göra det) Viktigt med att blåsa bort smärta;) Hon kunde sina fem ord, men motoriken var som en 2-årings=)
Pappa har fyllt sina 30 år och vi hade massa trevliga gäster under hans födelsedag och kvällen ägnades på Bishops men än fler. Vi fick en sen natt och var inte i säng förrän 04.30... trevligt! Men vad trött jag var dagen efter. Vad fick pappa i present av mig? Jo en Islandsresa på tu man hand med mig!! Så i Molly ska få vara hos farmor och farfar när vi är borta 1 vecka på äventyr

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar