torsdag 28 januari 2010

Fint vinterväder

.. men vi har stannat inne förmiddagen. Vi har planerat vår Sälenresa tillsammans med Ida som ska följa med oss, det har dividerats om matsedel, det blir billigare att ta med sig maten hemifrån än köpa allt där. Pappa passade på att steka en karréstek som vi åt till lunch med blomkålsris innan Ida var tvungen att åka. Jag längtar och bävar för skidresan, mina vader sträcker sig långt ner mot anklarna och det leder till mjölksyra och stas när pjäxorna kläms på trots att de är värmeformade efter mina konstiga ben. Molly skulle nattas av mig och ville inte komma till ro, hon drog i sin blöja en del. Jag konstaterade att "det FINNS inget bajs där". Till slut så ville jag ha avbyte, Pappa fick ta middagsnattningen ist. Tro så förvånad jag blir när han går på toa med henne och hon kissar, sen går de och lägger sig och hon somnar inom tio minuter! Ungen ville kissa innan hon gick å lade sig å dumma mamma fattade inget;)
I em ska vi åka till stan och handla lite mat till lördag då vi ska bjuda farfar på middag, han fyller nämligen 61 år på söndag. På söndag ska vi hälsa på Mirjam som fyller 5 år så det blir mkt firande i helgen mellan mina arbetspass. Hinner nog inte med nåt pulkaåkade eller fotande idag, får ta igen det imorgon istället. Lite bilder från den senaste tiden, Molly och Ida bilden är från idag:)

2 kommentarer:

  1. kikar in :)
    Vilken härlig blogg du har .
    Och vilka söta kort :)

    SvaraRadera
  2. vad kul att bloggen är igång på riktigt igen..och kortet på mig o molly blev ju helt OK haha. det va en rolig åktur // Ida

    SvaraRadera