söndag 31 januari 2010

Upp som en Sol ner som en pannkaka

Jag har ju jobbat långhelg vilket i sin mening innebär ett pass på fredag, lördag, söndag och sen måndag. Idag går jag på mitt nattschema så jag slipper måndagen vilket är så skönt efter en hektisk helg. Det är skönt att få vila, vilket innebär i sin tur skottning av snö i tid och otid. Även att passa upp Fröken kräver sin energi, idag gick vi till öppnis, lekte och pysslade.
En av barnen fyllde år så bjöds på tårta vilket Molly också fick smaka på. Ni förstår, Marängtårta med grädde fylld med smulade dajmbitar och dekorerad med hallon och banan + småbarn. Lyckad kombination? Utöver tårta åt Molly 2 skivor ost och en halv clementin. Sockerungar är inte att leka med, bestämdare och grinigare ungar får man leta efter samtidigt som de är glada och speedade. Jag passade på att lämna öppnis en stund innan Mollys sockerkrasch så jag hann laga mat till henne. Idag blev det Potatismos med morötter och köttbullar. Hon åt upp allt utom köttbullarna, sen ville hon även ha påfyllning av moset och grönsakerna. Jag passade på att blanda ihop en salig röra till mig själv men gott var det iaf.
Att sova middag efter lunchen var inget Molly var intresserad av men jag slumrade gott i 45 minuter innan jag vaknade igen. Sen var det bara att säga till på skarpen att nu sover Molly, eller sitter jämte mamma. 3 minuter senare drog hon djupa stockar. Det är viktigt att inte ge med sig, trots att hon är ledsen och högljudd. I em tänkte jag att vi tar en tur till mormor och kanske även Bästisen Linnea om de har tid att träffas vi får se. Skickar med en bild på Molly när vi var hos mormor och klämde på hennes juveler.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar