tisdag 2 februari 2010

Snöflingor stilla ner till jorden niger denna dag då Farbror T till himlen stiger

Snön yr runt och vinter håller landskapet i hårt grepp, tiden fortsätter att förlöpa som inget hänt. För någon vecka sen lämnade Farbror T jordelivet och idag är det dags för begravning. Livet börjar och livet tar slut. Som goda grannar tar vi oss till begravningen idag. Molly får följa med, då Farbror T ofta frågade efter henne och gärna ville prata några ord med henne. Jag hoppas på att det ska gå bra och att hon sköter sig, framför allt får vi vi vara förberedda med underhållning i form av böcker, vårgårdaris och annat gott. Förmiddagen har vi tillbringat på öppnis så att Molly har fått leka av sig. Vi får se vad vi hittar på i eftermiddag, jag kanske passar på att komma igång med min löpning. Det är dags nu såhär 3,5 månad innan Gbg-varvet.

Molly var en redig tjej på begravningen, ceremonin tog lite över en timma och under den tiden lyckades Molly hyssja farmor och så sjöng hon med på den sista psalmen. Inget skrikande, gråtande eller annat hyss. Molly vinkande till Farbror T, hoppas han får det bra i himlen med sin M. Vi följde med hem och åt lite smörgåstårta innan det var dags att lämna in då Molly redan överskridit sin middagsvila med ett par timmar. Så nu nattar pappa fröken medan jag ska förbereda mig för en tur i snömodden.

Molly är en stor tjej vilket innebär att man har rätt att låna farfars tofflor och ibland behöver man vila!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar