måndag 8 februari 2010

Livet är underbart!

Idag så vaknade Molly två minuter innan väckarklockan. Så vi startade dagen i tid. Jag och Ida började i backarna, det blev en transportsträcka till Hundfjället för att prova deras nedfarter. Vi började med de lätta för att avsluta med de svarta. Jag tog Branten som avslutning medan Ida tog Väggen, den känns som väldigt brant!! 45 grader enligt dem som vet. Inget jag själv ger mig på även om jag börjat ta svarta backar... Vädret är fortsatt underbart, solsken och lagom kallt!
Molly och Pappa kom förbi under fm till Hundfjället och tittade igenom Trollskogens nedre del medan vi åkte genom med skidorna. Dagens svåraste åk med alla hjälmfotingar att väja för!! Vi stannade till och åt Våfflor med varm choklad innan vi skiljdes åt igen.
Vi åt lunch vid 13 hemma i stugan. Jag stannade hemma och nattade Molly(och mig själv) medan Pappa och Ida åkte under em. Vid fyra kom de in så vi kunde ta oss till Polarium för att ta oss ett dopp, till Mollys stora glädje. Fröken dök och dök och skrattade och simmade fram med sina simdynor på armarna. Fröken har också badat bubbelpool för första gången, vilket hon var lite restriktiv till en början men gillade mot slutet. Det blev inget lång besök på badhuset då vattnet var kallt och Molly började huttra efter bubbelpoolsbadet. Så vi gick vidare till skiduthyrningen och skaffade skidor till Molly, så nu ska hon få prova på att åka utför imorgon;) Kvällen avslutades med kycklinggratäng. Ida pluggar och det är pappas tur att natta Molly så nu sitter jag och slappar en skön laddning för morgondagen. Då jag och Ida ska ut här i Tandådalen.

1 kommentar:

  1. Väggen den berömda, har tagit mig ner två gånger - fattar inte att jag tordes!

    SvaraRadera