söndag 7 februari 2010

Sälen!!

Ja det blev en tidig morgon men vi kom i väg 20 minuter än tänkt, 4.20!! Men det var värt besväret, vi åkte i lite trafik med en sovande Molly mesta delen av resan och bäst av allt vi kunde åka skidor alla tre. Med två stopp på vägen en för frukost, tunnbrödsrullar i ett kallt landskap(-15 nära en sjö utan vantar, jag höll på att frysa ihjäl!!!) och sen ett värdshus som troligen var inriktat mot Holländare för värdinnan pratade dålig svenska och vi fick holländska äpplekakor. Vi var framme halv tolv och lyckades komma lagom till att killarna besiktigade lägenheterna så vi kunde få en nyckel med en gång. Jag och Andreas började åka i - 7 grader och solsken, helt underbart!!! Vi kom in och åt sen lunch, jag stannade hemma med Molly så Ida kunde få komma ut. Medan vi hade varit och åkt hade Molly och Ida varit ute och åkt Pulka/Bob.
Jag och Molly tog en tur till hundfjället för att hämta nyckel nr 2 till lägenheten. Vi sammanstrålade sent på em för att gå lite i butiker och se Sälens shoppingutbud. På kvällen stekte pappa pannkakor som Molly fick smaka på tidigare så hon kunde nattas i tid, vi andra avnjöt dem med blåbärssylt och glass!! Är man ledig och iväg på semester så är man.

För övrigt har Molly lärt sig säga IDA och är hyperexalterad över att vara här!!

Bilder kommer när jag kommer hem! Eller tidigare om jag får ordning på mobilen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar