lördag 6 februari 2010

Packad?!

Ja nu är det nära, sisådär 6 timmar innan vi ska åka så är det hög tid att gå och lägga sig men ändå så sitter jag här å knappar....

Men jag kan ju inte låta er tro att min nyvunna inspiration till bloggen redan sinat. Jag har jobbat natt mellan onsdag-torsdag och torsdag-fredag så jag har prioriterat sömn och familj! Jag avslutade min nattpass i fredags med ett löparrunda i en härligt underbart fin vintermorgon! Jag önskar att jag kunde komma iväg oftare på morgonen och inte vintermörkret. Jag sov så gott och effektivt att jag vaknade redan efter 4 timmar och kände mig utvilad. Så jag gick till svärmor och umgicks med min familj. På kvällen unnade vi oss Thaimat som vi hämtade från Golden Elephants buffé, 85 kr är ett överkomligt pris när man får fylla tallriken själv och se det stekas så det vattnas i munnen, Mums!! För övrigt har nattarbetet gått över förväntan, jag är pigg och alert även nattetid.

I torsdag sov jag 7,5 timma efter nattarbetet vilket är bra, skönt att kunna sova. Det är det som de flesta har problem med i samband med nattarbete. När jag vaknat passade vi på att åka in en sväng till stan och kikade runt bland reorna. Vi hittade inget speciellt dock, fast pappa köpte en blåtand till sin mobil med ett presentkort som han fick i present. Efteråt åkte vi till kusin Mirjam och hälsade på. Molly har lärt sig att hantera Loke deras valpiga Boxer.

Idag har Molly fått leka med Linnea, de har verkligen saknat varandra.Linnea hade tjatat "mimmmimmimmmimmmimmmi" hela vägen till oss, ja Molly heter Mimmi på Linneaspråk. Så Molly har fått en av de första smeknamnen av en kompis. Linnea har också en tendens att nypa till molly efter ett tag, en kärleksförklaring?! Ja det sägs att barn som har mkt känslor för varandra kan ta ut det i nyp, bit och slag. Det är väl därför det är myntat att kärlek börjar med bråk... Vi passade på att ta en kyrkrunda i detta underbart fina vinterväder och beundra alla fina vintervyer. Hoppas att dessa vintrar håller i sig, jag känner mig så lycklig och glad mot när det är slask och grått. Ikväll har vi hämtat Ida och njutit av en Tacokväll efter att packat bilen full med bröte så att vi kan åka iväg till sälen tidigt!! Så nu är det verkligen dags att lägga sig, så ni förblir utan bilder men får en massa text

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar