onsdag 3 februari 2010

Vi smyger som tysta möss i den ljusa natten...

Ja så är det när någon av oss jobbat natt, det leks tyst och hyssjas mkt för att så snart som möjligt fly hemmet så att respektive får sova i lugn och ro. Idag är det dock onsdag vilket innebär att Öppnis var stängt så vi passade på att åka till Mormor där även Morbror Isto befann sig. Jag fick den goda idén att bjuda på lunch så plockade ihop ingredienserna till en Lasagne av det jag hade hemma och kompletterade med lite saker via City. Körandet tog sin tid med all modd som fanns på vägarna, plogbilarna hade inte hunnit ut på vägarna trots att klockan redan var 11. Idag var det väl ok med tanke på att det snöade konstant i natt och fram till em. Medan jag sladdade på vägarna hade Mormor också fått iden med lunch så när vi klev in så stod maten redan färdig och väntade på oss. Efter god mat och fika så busade Molly med Morbror. Det är skönt att få slappna av och inte behöva passa jämt. Mollys stora favoritsysslor hos Mormor är Juvelerna som jag nämnt tidigare men även pallklättring är en höjdare. Mammas svindel blir inte bättre av att Fröken är så snabb att en blinkning tar för lång tid för att hindra henne från klättringen. Jag passade på att laga Lasagne ändå så jag kunde frysa in lite snabbmat till Molly.





Efter att skottat snö upp i vallar om 1,5 meters höjd, vilat en stund under eftermiddagen och ätit lite kvällsmat. En skön laddning för att jobba natt i ett överfyllt sjukhus om de inte har skickat hem massor idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar