tisdag 2 februari 2010

Snömodd och dåligt plogade vägar

Jag blir så trött på att det ska vara så svårt att ploga trottoarerna!! Att komma fram med barnvagn eller rollator nästintill omöjligt, att försöka ta sig fram springandes var också en utmaning. Jag funderar allvarligt på att ta en promenad i morgon och fota ett av ställena där trottoaren hade en halv meter snömodd på trottoaren. BT kanske hade varit intresserad?! Alla bilvägar och villagator är redan plogade och några större mängder snö har det inte kommit i eftermiddag, så det är ju inte att det att de har massor att göra?! Nu har jag fått gnälla av mig känns det genast mkt bättre! Löparrundan tog 15-20 minuter längre tid idag p g a dålig kondition, snömodd och lite rädsla för halka så jag var väl lite spänd. Nya tag nästa gång.

1 kommentar:

  1. Håller med att det är tröttsamt med snön nu!! Här är de med dåliga på att ploga trottoarerna.. de få vi har! Att gå ut å gå med tvilling vagnen är inte att tänka på.. blir alldeles för tungt att köra.
    Du är så duktig som går ut och springer i alla väder!

    Så kul å se bilder på er fiina tös!! <3

    SvaraRadera