lördag 6 mars 2010

Feberkramper!

Är det inte jag som jobbar natt så är det pappa. Så det blir till mkt sömn på dagarna för oss. Som tur är sover vi båda bra med öronproppar och mörkläggningsgardiner. Tisdagnatten var vi lediga båda två så onsdag fm var vi vakna båda två. Vi passade på att vara i stan och shoppa lite vårkläder till Molly, ja pappa hittade två par byxor också. Jag blev utan ngt, det tar jag igen ngn annan gång. Sen var det dags för mina två sista nätter på perioden innan det är dags att gå över på dagschemat igen. De var lugna ur vårdsynpunkt. Torsdagnatten ringde dock Andreas vid 04.30 och berättade att han satt i en ambulans på G in till AVC. Molly hade hostat så hon kräkts och sen börjat krampa, och de ville inte riktigt släppa. Det tog nästan 4-5 minuter innan fröken blev sig själv igen. Läskigt! Så mitt i morgonarbetet gick jag ner till AVC för att kolla läget, men som jag trodde så var det feberkramper. Molly hade fått hög feber i ambulansen. Så jag gick upp och avslutade mitt arbetspass medan Molly och pappa lade sig i vilorummet på AVC för att vänta att jag gick av mitt pass så de fick skjuts hem. Fredagen ägnades en slö feber varm Molly, hon fick det hon ville. Så dagens matskörd blev bulle, pepparkaka, 3 st 1/3-dels glassar och 100 gram vindruvor. När jag frågade om hon hade ont så pekade hon på sitt lilla huvud... Vi var ute två promenader, perfekt väder för att kyla en febrig tjej lagom. Idag är fröken bättre men maten är fortfarande besvärligt så frukost och Mellis har bestått i mer vindruvor. Som tur är så har hon iaf varit törstig och velat ha vatten. Nu så ska vi på en promenad och köpa mer vindruvor och alvedon, sen kanske ett besök hos farmor om hon är hemma så pappa får sova i fred.

Grattis säger vi också till Åsa som fyllde 25 år i torsdags. Hon ska ha sitt kalas idag och vi skulle kommit men känns bäst att stanna hemma med lilla fröken då hon inte riktigt orkar med stimulansen. Hoppas att ni får det trevligt och att vi kan ses snart!

1 kommentar:

  1. Usch va läskigt! "tur" att det bara var feberkramper.. (om man nu kan bara säga bara) Har som tur är aldrig fått uppleva det själv.. kan tänka mig att man blir lätt skärrad. Hoppas sessan mår bra igen!
    Ha det bäst!!
    kram

    SvaraRadera