söndag 7 mars 2010

Pigg liten ålande mask

Molly hade feber även nästkommande natt så hon fick alvedon kontinuerligt som hon snällt tagit utan protester. Så lördag morgon var hon pigg som en lärka medan jag var trött efter att spontant vaknat varannan timma för att kolla så fröken andades... Konstigt med föräldrainstinkter. Efter en lekfylld fm hemma så började fröken bli rastlös så vi gick vidare till farmor så pappa fick sova i fred. Vi var hos farmor och farfar i cirka 4 timmar och åt även lunch där, nygräddade våfflor. Molly åt nästan två stycken, skönt med den senaste matledan som kommit med febern. Med tanke på den snabba förbättringen så ringde vi A-L och frågade om vi ändå inte kunde få komma på 25 års kalaset trots att vi avböjt dagen innan. Lagom till vi skulle åka så passade Molly på att bli varm så det blev till att ge henne lite Alvedon igen och ta med sig en flaska till festen. Vi hade det väldigt trevligt, hela vägen till kalaset sa Molly "idaidaidaidaidaidaida..." verkade som hon längtade att träffa ngn;) Väl på kalaset var A-L, T och Åsa som var hemma och Ida skulle komma efter jobbet en halvtimma senare, så var Molly först lite blyg till en början. Men när väl Idas namn nämndes sprang hon till dörren och utropade ett förväntansfullt "ooooj" Kvällen led stillsamt, Molly var inte sitt vanliga yrväder men social och trevlig och utan feber, tacka vettja Alvedon. Fröken somnade i bilen som en stock och sov lugnt hela natten jämte oss.
Pigg och glad nästa morgon klockan 06:00 men vi ignorerade detta så hon slumrade till, bökade runt och försökte hitta sätt att få upp mig men icke! Pappa gick upp med henne halv åtta och lät mig sova vidare... till 10:30!! Lycka!!
När jag ätit frukost och myst med Molly så var det dags att natta henne för middagslur. Molly somnade fort och desto fortare kom jag ut för att skotta undan vallen jämte huset som blev av att vi skottade huset. Pappa kom och hjälpte mig och vi hann skotta mkt innan Molly vaknade. Babywatch är bra att ha:) Vi hann med 2 tredjedelar iaf och fortsätter förhoppningsvis imorgon eller på tisdag. Eftermiddagen tillbringades hos kusin Mirjam innan vi begav oss hemåt igen. Molly var svårsövd, troligen p g a magen och sockerkaka. Hon ålade sig som en mask runt i sängen men med mig som Mekka för huvudet lyckades vara riktat mot mig hela tiden. När hon väl somnat så hade vi mys med varm choklad och ostsmörgåsar medan vi tittade på Sherlock Holmes.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar