måndag 1 mars 2010

Vår?!

Trodde äntligen att våren var på G då det börjat töa och varit blidväder i ett par dagar, pappa hade t o m sett svanar flyga norrut!! Men ICKE, det var bara att bege sig ut under em och skotta efter att plogbilen varit på vår gata. Ingen ide innan blir bara ogjort arbete. Jag får så ont i mina höfter av allt skottande, särskilt efter att man sjunker en halvmeter på vissa ställen när man bygger snöberg. Känner mig som en gammal tant!!

Jag förutom att jag känner mig gammal så börjar jag bli stressad över att jag inte kommer igång med min löpträning ordentligt efter nyår. Det är bara 2.5 månad kvar till Göteborgsvarvet!! Det känns som jobbet och all snöskottande tar all tid ifrån en.

Molly har sin 4:e framtand i underkäken på gång, äntligen den har varit efterlängtad. Men det gör att fröken både är lite varm och gnällig vilket kan vara lite enerverande både för mig och gubben. Är det inte nog med det så får man vara orolig för jämnan numera då Molly är en riktig mästerklätterapa!! Förutom att ta sig upp på vanliga stolar så klättrar hon vidare till sin matstol!! Fröken har haft fortsatta besvär med magen men efter massor med Katrinplommon och mkt vätska verkar det ha löst sig...
I Torsdags var vi på öppnis då pappa hade jobbat natt. Molly blev knuffad vid ruschkanan av pojke och blev tröstlös. Tror mer att det var chocken att det finns andra barn och att de har en vilja som inte riktigt alltid stämmer överens med hennes. Det är tufft att växa upp och inse att jag inte är jordens centrum. Under em så storhandlade vi på City och Molly var redig och hjälpte oss att plocka varor i kundvagnen.
Fredagen gick vi i samlad trupp till öppnis bara för att bli besvikna, det hade stängt för att Kröklingegårdens dagis tak hade blivit utdömt... så vi fortsatte till torget och tänkte besöka biblioteket ist. Men den öppnade inte förrän 11. Så det blev till att våldgästa Fossing och Tristan, köpte med oss goda semlor från Trandared som både Molly och Tristan gillade.
Lördagen slappades bort bort och i söndags hade vi fikamarathon. Först hade vi fått finbesök av Franken och Madde som fick se mig i min ursnygga "pyjamas";) Sen blev det en sväng förbi Linnea, Mollys bästis. Sen blev det en sväng förbi svärföräldrarna då det var länge sen farfar träffat Molly. När jag vaknade på måndag så kom Molly och pappa hem från farmor, jag kände mig lite seg så jag passade på att natta molly för middag och sov två timmar till:) Skönt efter tre hektiska nätter på jobbet. Gott att vara ledig två dagar!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar