lördag 13 mars 2010

Tiden flyter på fort...

Insåg precis att det är en vecka sen jag bloggade. Det är väl så när man knappt är uppe på nätet längre. Jag har börjat på in dagperiod och jobbat tre dagar denna vecka, men jag har fått bekänna färg. Två av tre dagar var riktigt hektiska men jag klara ut dem ändå, en av dem var jag Patientansvarig sjuksköterska för 12 patienter då min kollega var hemma för VAB och vi inte fick in ngn annan. Då har man att göra.

Molly har varit fortsatt snorig och haft feber till och från, sen dreglar hon en hel del så frågan är ju om inte det är fler tänder på G också. Hon har ändå varit relativt pigg så vi har kört på med både öppnis och babysim denna veckan. I måndags var även Linnea på öppnis då dagis var stängd och radarparet gick till sina gamla rutiner utan att blinka.

Under veckan har jag försökt beta av snöhögarna närmast framsidan av huset efter takröjningen. Solen når inte fram och då ligger de ju kvar ända fram till midsommar om man inte gör ngt;) De är äntligen bortröjda och det blev väldigt luftigt må jag säga. Jag längtar verkligen efter våren, smält snö och små blommor kikandes fram genom det vita... barmark!!

De större vägarna är isfria och så även hyberg så jag bestämde mig för att prova benen, har ju inte sprungit ngt direkt på länge. Så i måndag sprang jag hem från jobbet. Livrädd för att bilarna skulle köra på mig, så nära snek dem förbi. Så i min iver att komma ifrån vägen till nga lugnare gator så lyckades jag svänga av för tidigt i sparsör och villade in mig bland huset på kryddhyllan innan jag hittade cykelvägen så jag kunde fortsätta ordentligt. Då var jag så kall och frustrerad så jag hade svårt att komma igång så när jag nådde PO Medica så fick mobilen komma fram för att beställa hämtning. Skönt att känna att det inte var brist på ork iaf.

Fredag kvällen var vi och åt Tapas på Babbel med två andra par från föräldragruppen och vi hade det väldigt trevligt men kvällen fick ändå rundas av, taxiresan hem var inte tyst kan vi väl säga. Vi hade lätt kunnat sitta flera timmar till och bara tjöta. Så det blir en repris, snart hoppas jag:)

Lördag eftermiddagen var vi på Longkalsong på Fristad Missionkyrka, även farmor var med. Molly var fokuserad och följde med i några av rörelserna men väldigt försiktigt. Efteråt blev det en korv med bröd tillsammans med andra barn från Öppnis som också var där. När Molly hade ätit färdigt blev det en snabb visit till farfar. Vi fortsatte sedan till Fossing och Kalle för att fira av den sist nämda då han blev 32 år. Grattis än en gång!! Det var en trevlig sammankomst med god mat och trevlig stämning. Molly var trött i sin vanliga tid vid 19 så jag nattade henne och hon somnande snabbt. Vi fick två timmar med att vara sociala innan hon vaknade. Då passade vi på att runda av och åkte hem så fröken fick lägga sig i egen säng.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar