tisdag 23 oktober 2012

Jag ser ett slut...

Nu är äntligen är dekorstenen på plats, det blev en del över som jag ska fylla på i det befintliga områden. Jag var ju lite snål i början, visste ju inte hur långt det skulle räcka. Gubben körde bort allt ris på allmänningen, två vändor till stan. Onödigt att de minskat på tiderna på sopstationen, vad är miljötänket i det? Från 5 öppna dagar till 3, ja men det är ju BEM som sparar på det(personalkostnader mm) medan privatpersoner får åka längre (eller de lata som hivar skiten ut i skogen så vi får massa mördarsniglar ist)

Fredag eftermiddagen/kvällen räddade syrran, vi hälsade på och jag fick en stor kopp kaffe och gott sällskap. Lördagen gick till mormor som fick gosa med lilla Matilda i lugn och ro för en gångs skull. Söndagen var det en hängig Molly men som piggnade till på Alvedon så hon orkade med sin simskola som hon absolut skulle till och ingen feber så jaja. Eftermiddagen var hon speedad och skulle titta på Ronja Rövardotter x flera.

Måndagen när vi är ute i trädgården frågar hon;

Molly Mamma finns det vildvittror på riktigt?
Mamma Nej
Molly I skogen?
Mamma Det är bara på film
Molly MEN i ETT annat land?!?
Mamma Nej DE finns INTE på riktigt
Molly Jaha....(grymt besviken)

Molly Mamma du måste hitta en Ronja och en Madicken och en Ballerina Skola till mig
Mamma Det kan nog bli lite svårt
Molly Men du kan försöka

4 år och längtar till skolan redan, så länge de gör henne till Madicken eller Ronja;)

Ikväll var jag och svärmor på VIP-kväll på Lindex och det slank med en och annat plagg bl a ett par brallor:) Nu kanske inte allt sitter som körvaskinn på denna postgravida kropp!! Jag måste få tummen ur och skaffa ett gymkort, även om vikten sakta tickar nedåt.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar